» خانه » دستگاه » تیغ اره آب صابونی

تیغ اره آب صابونی

تیغ اره آب صابونی برای برش انواع فولاد، استیل، آلومینیوم و… بکار می رود که بروی ماشین های اره آب صابونی بسته می شوند این نوع تیغ ماشین ها دارای مایعی جهت خنک کردن تیغه که به آن آب صابون گفته میشوند دارند برای برش هر فلز و همچنین تو پر و خالی بودن آن یک نوع دندانه تعریف خواهیم کرد به طوری که استفاده ی نادرست از تیغه می تواند سبب کاهش عمر و کیفیت تیغه و کندی وحتی خسارات جانی و مالی نیز بشود.

تیغ اره آب صابونی

این نوع اره در اندازه ها و جنس های مختلف تولید می شود.که بسته به دستگاه برش مورد نظر اندازه‌ی مورد نظر انتخاب می‌شود. تیغ آب صابونی  معمولا از جنس فلزات مقاوم مثل فولاد ساخته می‌شود تا توانایی برش اجسام سخت مثل فولاد، آهن، استیل و… را داشته باشد. برای خنک کاری تیغ اره هنگام برش از آب صابون استفاده می شود.
در هنگام برش مایع خنک کننده برای افزایش راندمان بر روی نوار دیسکی پمپ میشود.

برای بالا رفتن دقت برش قطعه باید توسط گیره مهار گردد که یکی از مهمترین قابلیت های دستگاه حرکت گیره در راستای تیغ هستند. که این امر سبب می شود قطعات با ابعاد مختلف را هم مرکز با نوار دیسکی قرار داد. وجود قاب محافظ تیغ باعث افزایش ایمنی در هنگام برشکاری می گردد. تمامی قطعات دستگاه با بهترین کیفیت و حاصل نیم قرن تجربه در تولید انواع دستگاه برش می باشد.

تیغ اره صابونی

فرم دندانه های تیغ اره آب صابونی

فرم دندانه A

این تیپ از دندانه برای برش مقاطع با دیواره نازک و ظریف استفاده می گردد و بیشترین گام دنده ای که برای این تیپ دنده در نظر گرفته می شود 3 میلیمتر است. فرم دندانه A بیشتر در تیغه های فرز استفاده می شود.
فرم دندانه AW (دنده برنج بر): این تیپ از دنده برای برش برنج توصیه می گردد.همچنین از این تیپ برای عملیات شیارزنی در تیغه های فرز استفاده می شود.در این تیپ دنده ها به صورت یک در میان پخ دارند.

فرم دندانه B

این تیپ از دندانه مخصوص برش لوله و پروفیل های با ضخامت خیلی پایین و ظریف استفاده می گردد.

فرم دندانه BW

رایج ترین تیپ دنده که برای برش انواع لوله و پروفیل های فولادی یا غیر آهنی استفاده می گردد.در این تیپ از دنده به صورت یک در میان دندانه ها پخ دارند.

فرم دندانه HZ

این تیپ از دندانه به نام تیپ C نیز شناخته می شود.از این دنده بشتر برای برش مقاطع توپر و توخالی با ضخامت بالا استفاده می شود.همچنین برای برش مقاطع آلومینیومی از این تیپ بیشتر استفاده می شود.

تیغ اره آب صابونی مشکی

در این نوع از تیغه ها هیچ گونه عملیات سطحی روی تیغه انجام نمیگیرد و تیغ اره بعد از سنگ زنی به صورت کاملا براق یا در اصطلاح سفید می گردد. از این نوع تیغه برای مصارف عمومی و بیشتر برای برش آلومینیوم و مقاطع غیر فرو استفاده می گردد. از تیغ اره برای برش آهن ، آلومینیوم و استیل و … استفاده می شود.

خصوصیات تیغ اره آب صابونی

  • ابعاد تیغ اره آب صابونی : 32، 2.5، 250 میلیمتر می باشد.
  • قطر 250 میلیمتر.
  • تعداد دندانه این تیغ اره آب صابونی 200 عدد می باشد.
  • ساخته شده از فولاد با مقاومت بالا.
  • سایز شفت این تیغ اره 32 میلیمتر است.
  • از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.
  • ایده آل برای برش لوله و پروفيل هاي آهني.
  • این تیغ اره آب صابونی ساخت کشور ایران باشد.

تیغ اره آب صابونی را می توانید در فروشگاه صنعت گستر ایرانیان با کمترین قیمت و عالی ترین برند چه به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری نمایید.

فروشگاه صنعت گستر ایرانیان دارای ابزار و محصولات مختلفی است که از جمله آن ها می توان هولدر سند بلاست را نام برد.