» خانه » دستگاه » تیغ اره لنگ

تیغ اره لنگ

تیغ اره لنگ ابزاری کاربردی جهت برش سرد انواع مقاطع فلزی محسوب می گردد. سیستم برشکاری در دستگاه های اره لنگ به این صورت است که براده برداری در یک جهت و به صورت محور لنگ انجام می شود. به این معنا که تیغه در وضعیت حرکتی برگشت با قطعه کار درگیر شده و براده برداری را انجام میدهد.

در تیغ اره های لنگ بی متال جنس بدنه فولاد فنر و جنس دندانه ها فولاد تند بر (HSS) بوده, که باعث افزایش طول عمر تیغه، بهبود عملکرد در برش و عدم شکسته شدن تیغ اره می گردد. همچنین طراحی های متفاوت در دندانه ها باعث شده تیغ اره ها لنگ مناسب برای برش انواع فولاد های آلیاژی و فلزات با سطح مقطع های مختلف گردد.

تیغ اره لنگ

اره لنگ دستگاهی است که برای برش انواع قطعات فلزی از آن استفاده می‌شود. دستگاه اره لنگ می‌تواند کار را بسیار سریع تر و دقیق تر از اره‌های دستی انجام دهد. میز کار بیشتر این اره ها مجهز به گیره‌ای است که می‌تواند نسبت به امتداد تیغه راه موازی یا مورب باشد. اره لنگ‌ها با توجه به نیاز صنعتی در انواع گوناگون ساخته می‌شوند.

برای اینکه این نوع اره بتواند برش را به خوبی انجام دهد قطعه کار باید محکم در گیره بسته شود. اگر قطعه کار در گیره لق بزند تیغه می‌شکند. تقریباً همه اره لنگ‌ها در حرکت بازگشت تیغه را از سطح کار بالا می‌گیرند. این ویژگی مانع از کند شدن تیغه بر اثر مالش بیهوده با قطعه کار در هنگام بازگشت به نقطه شروع می‌شود.

انواع تیغ اره لنگ

  • تیغ اره لنگ فولاد بر
  • تیغ اره لنگ استیل بر
  • تیغ اره لنگ آلومینیوم بر
  • تیغ اره لنگ چوب بر

توجه داشته باشید که تیغ اره لنگ از نظر نوع دندانه و تعداد دندانه در اینچ متغیر بوده همچنین این وسیله از نظر سرعت تیغه، سرعت تغذیه، روند تغذیه، فشار تغذیه و ….نیز تفاوت هایی داشته که می توان با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کرد،  که طبیعتاً با توجه به این تفاوت ها این دستگاه دارای قیمت های مختلفی می باشد.

تیغ اره

مزایای استفاده از تیغ اره لنگ

  • بازدهی چند برابر برش میلگرد و لوله با اره لنگ
  • دقت عالی در سطح برق میلگرد و لوله استیل و غیر استیل
  • بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی (در اره لنگ های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک)

ویژگی تیغ اره لنگ

  • دارای تیغه تنظیم شده بدون انحراف در مسیر
  • گیره ای مناسب برای نگهداری کار
  • تیغه های تیز با سختی بالا
  • سیستم آب صابون اتوماتیک برای بالا بردن عمر تیغه برش و جلوگیری از گیر کردن دیوره ها به تیغه
  • فنر با کیفیت برای در محوطه برش قرار دادن مجدد قطعه پس از برش اولیه
اره لنگ

چکار کنیم تا تیغ اره لنگ بهترین برش داشته باشد در مرحله اول سختی متریال مورد نظر را برای برش بسنجید. نسبت سختی تیغه برش و سطح برش ما بسیار حساس و حائز اهمیت است. سپس انتخاب بهترین مایع آب صابون برای شما اهمیت بالایی دارد ر حین حال تنظیم تیغه و ثابت کردن قطعه برای برش اهمیت ویژه ای داردا‌گر متوجه لرزش غیر طبیعی اره لنگ شدید سریعا آن را خاموش کنید تا به گیربکس اره لنگ فشاری وارد نشود.

کاربرد تیغ اره لنگ

رای برش اجسام مختلف روش‌های مختلفی مثل استفاده از سنگ فرز، اره و غیره وجود دارد که هر یک برای استفاده‌ای خاص مناسب است. اره لنگ یکی از ابزارهای برش می‌باشد. مزیت استفاده از اره لنگ برای برش، تسریع در انجام کار و همچنین افزایش دقت در هنگام برش می‌باشد. اره لنگ دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از قسمت‌های مهم آن تیغ اره لنگ است که وظیفه‌ی برش را بر عهده دارد.

این تیغ اره را می توانید در فروشگاه صنعت گستر ایرانیان با کمترین قیمت به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری کنید.

این فروشگاه دارای ابزار و محصولات مختلفی است که از جمله آن ها دستگاه لوله باز کنی ارائه می دهد.