» خانه » دستگاه » دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن یکی از ماشین آلات که در صنعت استفاده می شود. و میلگرد و خاموت از اجزای مورد استفاده دستگاه می باشد. دستگاه خاموت زن شامل میله، خم فرد، سیم و نوار و قطعات ایجاد کننده خم می باشد که برای معکوس کردن و پیشرفت سایر دستگاه ها کاربرد دارد.

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن با استفاده از روش دستی یا برقی در ساخت و تولید خاموت مورد نیاز پروژه های عمرانی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. خاموت، میلگردهای خم شده ای هستند که به صورت عرضی در ستون ها و تیرها قرار می گیرند. و باعث مقاومت در نیروهای برشی می شوند. بخاطره سرعت و مقاومت آن در پروژه های مهندسی کاربرد فراوانی دارد. خاموت ها در انواع مختلفی تولید گردیده است از جمله:

  • خاموت زن دستی
  • خاموت زن هیدرولیکی
  • گیربکسی
خاموت زن

دستگاه خاموت زن شامل یک واحد خم کن با یک چنگال مرکزی و خم پین است که محور غیر منقول دارد. چنگال غیر قابل گردش است بنابراین برای پیشگیری از کشیدن نوار در طول خم بوجود می آید این خم مواد قبل از برش به منظور کاهش ضایعات می باشد. در دستگاه خاموت زن واحدهای راهنمای برش منقول و یک شمارنده برشی قابل تعویض ثابت وجود دارد که شرح مختصری درباره دستگاه داده می شود. پیوست دستگاه شامل یک فیدر، منقبض شناخته شده برای سهام مواد است یک واحد راهنمای برشی برای سهام مواد یک خم واحد برای سهام مواد و کنترل الکترونیکی قابل برنامه ریزی به معنای 10 به درایو واحد است.

نکات ایمنی و اصول کار با دستگاه خاموت زن

در کارکرد با هر دستگاهی اصول نکات ایمنی الزامی می باشد. دستگاه خاموت زن یک ماشین قدرتمند برای ساختمان سازی است که کاملا مستعد خطرات جانی است. به همین علت همیشه دستگاه را طبق دستورات با آن کار شود. دقت کنید که همیشه خمکاری در یک جهت باشد چون با روش سرد خمکاری می کند و باعث کاهش استحکام میلگرد می شود. همچنین از یک اپراتور کاربلد که در سلامت روان و بدن و هوشیار هستند برای کار کردن با دستگاه قرار دهید.
سرعت خمکاری را بر اساس قطر میلگرد انتخاب کنید. چون سرعت زیاد در هماهنگی باعث ایجاد فشار بر روی موتور می شود و باعث خسارت می شود.

  • در حین کار از وسایل ایمنی استفاده شود. و دمای محیط کمتر از 5 درجه سانتی گراد خودداری کنید.
  • لباس کار مناسب محیط کار که خیلی کوتاه و یا بلند نباشد.
  • کلاه ایمنی مخصوص استفاده شود.
دستگاه خاموت زن

تاثیر دستگاه خاموت زن در انجام کار

برای انجام عملیات ساختمان سازی باید تعدادی خاموت داشته باشیم و عملکرد کند قطعا باعث اختلال در جریان ساخت و ساز می شود. خاموت زنی با دستگاه باعث سرعت کار آرماتوربندی می شود. دستگاه خاموت زن در مدل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای سرعت کار بیشتر است. هر چند سرعت کار الویت نمی باشد بلکه دقت کار یکی از مهم ترین معیار جدی و کلیدی می باشد.

تهیه خاموته در اندازه دقیق با فرم کاملا مربعی یا مستطیل شکل یا فرم های دیگری یکی از مهم ترین چالش های کار می باشد زیرا طرح خاموت طرح نهایی بخش های مختلف اسکلت بتنی را شکل می دهد. بخاطره همین در شکل و طراحی دقیق خاموت دهق فرمایید چون اهمیت زیادی در کار را دارند. با تهیه دستگاه خاموت زن می توانید به سرعت کار و طراحی دقیق خاموت خود را تهیه کنید.

بهترین خرید ممکن را با فروشگاه صنعت گستر ایرانیان تجربه کنید. با بهترین کیفیت و قیمت مناسب محصول را روانه بازار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما تماس برقرار کنید. همچنین می توانید با محصولات دیگر ما آشنا شوید از جمله محصول دستگاه خم و برش میلگرد کلیک کنید.

1401/05/23

دستگاه خاموت زن اتوماتیک

در راستای فعالیت صنعتی همواره دستگاه های اتوماتیک در کنار صنعتی وجود دارد. دستگاه خاموت زن اتوماتیک محصولی از نوع خاموت برای راحتی کار تعبیه گردیده است. در نوع اتوماتیک برای کارگاه هایی که به صورت انبوه تولید می نمایند. بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در نوع اتوماتیک کافیست که با استفاده از صفحه نمایش اقدام به ورود مشخصات از جمله سایز آنها نمایید. دستگاه اقدام به انجام خم در اندازه های ورودی می نماید. سپس بعد از اتمام آن را بریده و تحویل میدهد.

در اینگونه دستگاه ها از تمام اشکال جهت خم قادر به استفاده هستید. اشکالی همچون مربع ، 6 ضلعی و سایر موارد.

انجام فرایند خرید با توجه به نیاز انجام می گردد. اینکه شما دستگاه را برای چه کاری نیاز دارید.

  • نوع دستی: این مورد برای میلگرد های کوچک و همچنین پروژه های با وسعت پایین استفاده می شود.
  • پنوماتیک : در پروژه های ساختمانی در راستای میلگرد های بزرگتر استفاده می شود.
  • اتوماتیک : از نوع اتوماتیک برای فعالیت به صورت انبوه استفاده می گردد. در این دستگاه میلگرد در ورودی به دستگاه و همچنین مشخصات و نوع خم و برش ارائه می گردد. در خروجی به صورت اتوماتیک انجام می گردد.

مجموعه هایی که از دستگاه های خاموت استفاده می نمایند. به میزان زیادی در فعالیت خود از محصولات دیگر همچون اره آتشی سه فاز مورد استفاده قرار می گیرند.