» خانه » دستگاه » تیغ اره آتشی

تیغ اره آتشی

تیغ اره آتشی بیشتر برای انواع لوله های درزجوشی، پروفیلها همچنین مقاطع کوچک ساختمانی از قبیل نبشی و ناودانی در شرایط دمای معمولی از تیغ اره های آتشی استفاده میشود. تیغ اره های آتشی در سایز 300 و 600 میل به ضخامت های 3میل و 4 میل موجود می باشند. مصرفی ترین سایز این تیغ ها 520 میل با ضخامت می باشد.

تیغ اره آتشی

با پیشرفت تکنولوژی اره های آتشی به جای استفاده از شیوه های دستی و مکانیکی بکار گرفته شدند. این تیغه ها باعث سرعت بخشیدن، برش دقیق تر و جزیی تر از روش های سنتی انجام دهد. یکی از ویژگی های اصلی که باعث شده این روش برش قدیمی و در بعضی موارد خطرناک هنوز هم در خیلی از کاخانجات و کارگاه ها استفاده شود سرعت برشی بالای این سیستم برش است که در خیلی از موارد که نیاز به برش سریع قطعات احساس می شود بهترین و مقرون به صرفه ترین روش است.

فروش تیغ اره اتشی در برندهای مختلف از جمله سه گل ، کهلر خورده و بسیاری دیگر صورت می گیرد. این محصول محبوب به روی دستگاه اره آتشی نصب می گردد. چند موضوع نیاز است که شما در زمان خرید تیغه اره اتشی به آن دقت نمایید.

  • قطر » این موضوع با توجه به میزان قابل نصب دستگاه شما مرتبط می گردد که تا چه عمقی قادر به برشکاری باشد.
  • ضخامت » میزان ضخامت برشکاری به شمار میرود که با توجه به اجسام مورد برش انتخاب می شود.
  • برند » شرکتهای مختلفی در حال تولید این محصول هستند. بسیاری از محصولات چینی و آلمانی از دیرباز در بازار موجود است.

تیغ اره آتشی به چند روش برای برش است

تیغ اره های آتشی به دو روش گرم و سرد برای برش مورد استفاده قرار می گیرند. تیغ اره های آتشی گرم برای برش فلزات در دمایی حدود 850 درجه سانتی گراد به کار می روند هر دو روش برش سردبر و گرم بر جزو سیستم های برش اصطکاکی طبقه بندی می شوند و مکانیزم کلی برش این تیغ اره به این شکل است که گرمای حاصل از اصطکاک تیغ اره با قطعه برشی در دور بالا باعث نرم شدن و در اصطلاح حالت پلاستیکی در قطعه برشی شده در ادامه فشار حاصل از گردش تیغ باعث جدا شدن قطعه می شود.

تیغ اره آتشی

دلایل کند شدن تیغ اره آتشی

فشار بیش از اندازه در هنگام برشکاری که برای رفع آن باید همیشه نیرو وارد مشخص و یکسانی با توجه به نوع قطعه کار وارد کرد. برش مقاطع توپر و ضخیم زیاد با تیغ اره آتشی استفاده از مایع خنک کننده در هنگام استفاده از تیغ اره آتشی.

تیغ اره های آتشی به دلیل نیاز های صنعتی در انواع متفاوتی ساخته می شود. میز کار اره آتشی مجهز به گیره ای است که می تواند نسبت به امتداد تیغه راه، موازی یا مورب باشد. اکثر این میزها دارای شیار های T شکلی برای نصب ادوات مخصوص گیرش هستند.

برای اینکه اره آتشی بتواند برش را با دقت و به خوبی انجام دهد قطعه کار محکم در گیره بسته شود اگر قطعه کار درگیره سفت نباشد و لق بزند تیغ می شکند تقریبا اره آتشی تمام ماشین ها در حرکت برگشت تیغه را از سطح کار بالا می گیرند. این خاصیت مانع از کند شدن تیغه بر اثر سایش بیهوده با قطعه کار زمان بازگشت به نقطه شروع می شود.

تیغ اره آتشی

مهمترین دلایل تیغ اره آتشی

  • ضعیف بودن الکتروموتور و کاهش دور تیغ اره در هنگام برش
  • برش لوله و قطعات ضخیم و وجود ناخالصی در قطعه کاری
  • گیر کردن تیغ اره در داخل قطعه کار و فشار بیش از اندازه در هنگام پایین آمدن تیغ اره
  • تیز کاری غیر اصولی و استفاده از مایع خنک کننده در هنگان برش کار
  • کند شدن دنده ها و تماس قطعه کار با بدنه و ایجاد فشار از دو طرف و تولید گرمای زیاد

تیغ اره آتشی در سایز 3 میل برای برش انواع پروفیل مقاطع توپر و تو خالی نبشی گزینه ی مناسبی می باشد.

فروشگاه صعنت گستر ایرانیان دارای انواع تیغه اره آتشی می باشد که با عالی ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به صورت غیر حضوری و ارسال پست پیشتاز و یا به صورت حضوری در خدمت شماست.

تیغ اره آتشی سه گل

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید تیغ اره اتیشی به سه گل اشاره دارد. دقت نمایید که این برند خود دارای دو گل متفاوت است که یکی اصلی و دیگری تقلبی به شما میرود.

سه گل دارای قطر و ضخامت های مختلف می باشد. از این رو ما از برند سه گل تا نمونه های با کیفیت دیگر را به فروش میرسانیم. شما قادرید قیمت محصولات را از مجموعه ما دریافت نمایید.