» خانه » دستگاه » دستگاه اره نواری چوب بر

دستگاه اره نواری چوب بر

دستگاه اره نواری چوب بر از مهمترین ماشین آلات صنعت چوب می باشد که برای برش الوارهای چوبی و قطعات چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. و شامل دو فلکه است که تیغه اره نواری به صورت یک نوار اره، حول محور هر دو فلکه این دستگاه در گردش است.

یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه موتور قدرتمند آن از 3 تا 5/5 کیلو وات متغیر می باشد و معمولا میز اره نواری به همراه گونیا که قابلیت زاویه پذیری دارد استفاده می گردد. به علت با کیفیت بودن این نوع دستگاه مجموعه صنعت گستر ایرانیان در همین راستا برای مشتریان گرامی در حال فعالیت می باشند.

دستگاه اره نواری چوب بر

اره فلکه یا اره نواری از پر کاربردترین ابزارهای کارگاه های نجاری و صنایع چوب می باشد. یکی از مهمترین قابلیت این نوع اره های برش طولانی است که باعث تولید الوار و تخته های بزرگ از تنه درختان می شود. از دیگر قابلیت های آن می توان به قطع کردن چوب های ضخیم و ظریف اشاره نمود. همچنین با کمک اره نواری می توان اقدام به بریدن فاق و زبانه و قوس بری نمود و در برخی مدل ها ی آن با تغییر زاویه تیغه یا میز، برش های زاویه های مرکب نیز ایجاد می گردد.

توان و قدرت موتور، سرعت برش، ارتفاع برش، قابلیت تنظیم برش زاویه دار، صدای کم، ایمنی بالا، نصب کیسه مکش گرد و خاک، وزن دستگاه و قابلیت جابه جایی راحت و ایستایی مناسب از مواردی است که علاقمندان قبل از تهیه اره نواری باید به آن توجه داشت.

دستگاه اره نواری چوب بر

اجزای تشکیل دهنده اره نواری:

بدنه دستگاه اره نواری چوب بر معمولا از جنس فولاد می باشد و دارای وزن نسبتا سنگینی است. دلیل سنگینی آن هم این است که از تحرک بیش از حد در هنگام کار با آن جلوگیری می کند. برخی از آنها دارای بدنه ای از جنس آهن هستند. فلکه های اره نواری در قسمت بالایی و پایینی دستگاه واقع می شوند.

فلکه پایینی همیشه ثابت می باشد و فلکه ای که در بالای ابزار قرار دارد، قابل تحرک می باشد. الکتروموتور بخشی است که به فلکه پایین متصل شده و به بدنه اره نواری پیچ می شود.

این الکتروموتور باعث به حرکت در آمدن فلکه پایین می شود که به وسیله آن، فلکه بالایی نیز به کمک تیغه اره حرکت در می آید.

همچنین تیغه دستگاه اره نواری چوب بر به این فلکه متصل می گردد و پس از به حرکت در آمدن الکتروموتور به چرخش در می آید.
بخش های حفاظتی برای جلوگیری از خروج احتمالی تیغه از فلکه و یا شکسته شدن تیغه بر روی این دستگاه قرار گرفته اند. صفحه و گونیا بخش های دیگر این دستگاه هستند، صفحه از قسمت های مجزایی تشکیل می گردد و گونیا نیز برای تنظیم زوایا و عرض برش مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اره نواری

انواع اره فلکه:

اره فلکه نجاری را می توان به دو مدل عمودی (ایستاده) و افقی تقسیم نمود. اره فلکه ایستاده در کارگاه های نجاری مورد استفاده قرار می گیرد اما انواع افقی که به اره رام یا رام بر معروف است در چوب بری ها برای تبدیل گردبینه چوب به تخته و اسلب مورد استفاده قرار می گیرد.

در خرید دستگاه اره نواری چوب بر حتما به نکات زیر توجه نمایید؟

  • نحوه ساخت شاسی و سیستم امنیتی دستگاه با توجه به خطرناک بودن کار با آن برای اپراتور حائز اهمیت است.
  • قابلیت زاویه پذیری میز و قدرت موتور اره نواری چوب از اهمیت بسزایی برخوردار است.
  • تیغه مورد مصرف و ترمز دار بودن دستگاه نیز بسیار مهم و کاربردی است.

خرید دستگاه اره نواری

با توجه به قطر دستگاه اره نواری چوب بر ، قدرت موتور و همچنین قابلیت به چرخش در آوردن نوار اره در عرض های مختلف، می شود دستگاهی متناسب با نیاز مشتری را پیشنهاد داد. به همین دلیل و با وجه به پیچیدگی و موارد فنی متعددی که بر سر راه انتخاب دستگاه مناسب وجود دارد، پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره بهتر برای اندازه ی خطوط تولید ماشین آلات صنعت چوب با کارشناسان فروش دستگاه اره نواری در گروه صنعتی صنعت گستر ایرانیان تماس برقرار نمایید.

فروشگاه صنعت گستر ایرانیان تا حد امکان شما را با دستگاه اره نواری چوب بر آشنا نمود. و در همین راستا برای مشتریان گرامی در حال فعالیت می باشند.

اره نواری

تاریخچه ساخت اره نواری چوب بر

اره فلکه یا همان دستگاه اره نواری چوب بر یکی از دستگاه های رایج و اصلی در صنایع چوب می باشد. اره نواری چوب بر در اندازه، اسم و کاربردهای مختلف وجود دارد. برای اولین با در سال 1809 ایده ساخت اره فلکه ای توسط ویلیام نیوبری مطرح شد اما مشکلاتی با دستگاه ساخته ی او همراه بود.

یکی از مشکلات شایع در اره ساخته شده توسط ویلیام، عمر کوتاه تیغه بود. در سال 1846 یک زن فرانسوی به نام آنه پالین، تکنیکی جدید در جوشکاری تیغه های اره نواری چوب بر ابداع کر که تحولی در این صنعت و استفاده از دستگاه اره نواری چوب بر پدید آورد. او پس از این تغییر، تولید و فروش عمده اره نواری را آغاز نمود.