» خانه » دستگاه » دستگاه سندبلاست 100 کیلویی

دستگاه سندبلاست 100 کیلویی

دستگاه سندبلاست 100 کیلویی به روشی است که در آن ماسه و سایر ذرات ساینده تحت فشار بال به سطوح پاشش می شود و هدف از اینکار از بین بردن ناصافی های سطوح یا حذف لایه نامطلوب کاربرد دارد.

دستگاه سندبلاست 100 کیلویی

تمیز کاری پاششی یکی از روش های مورد استفاده برای تمیزکاری و آماده سازی سطح مواد مختلف نظیر فولاد، بتن، چوب و… است. این روش مواد ساینده با سرعت بسیار زیاد به سطح برخورد می کند، و آلودگی ها و مواد اضافی موجود بر روی لایه بالایی سطح از بین می روند.

پر کاربردترین دستگاهی که برای اجرای دستگاه سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرد ایربلاست است. لغت ایربلاست به تمیزکاری سطوح با استفاده از فشار هوا اشاره کرد. در این روش همانطور که در بالا اشاره شد از مواد ساینده یا به کارگیری فشار هوا برای تمیز کاری استفاده می شود. مواد مورد استفاده در دستگاه ایربلاست غیر فلزی هستند و به ندرت مواد فلزی به کار برده می شود.

مزایای سندبلاست 100 کیلویی

  • هزینه ی پایین نگهداری محصولات
  • کیفیت بالای ساخت که قابل قیاس با نمونه های خارجی
  • ظرفیت های گوناگون جهت کارهای بلاستینگ
  • دارای متعلقات شیلنگ ها و نازل های مرغوب
  • قدرت تولیدی بالا جهت براده برداری و سایش
دستگاه سندبلاست 50 کیلویی

اجزا دستگاه سندبلاست:

دستگاه سندبلاست تشکیل شده از دو بخش اصلی: دیگ سندبلاست که در آن مواد ساینده ریخته می شود، و یک دستگاه کمپرسور باد که با فشار باد مواد ساینده را به شلگ انتقال می دهد. البته نازل و لباس هم از دیگر اجزای نورد نیاز برای کار با یسندبلاست می باشد.

دلایل و موارد استفاده از دستگاه سندبلاست 100 کیلویی

  1. سنگ زنی قطعات فلزی
  2. حذف رنگ از سطوح
  3. تبدیل شیشه معمولی به شیشه مات
  4. ایجاد اثر مات در سطوح
  5. ایجاد الگوها بر روی شیشه
  6. بر طرف کردن اکسیداسیون و خوردگی سطوح

نکات قابل توجه در مورد دستگاه سندبلاست

  • در عملیات شاتینگ سطح قطعه چکشی و براق می گردد.
  • در عملیات سندبلاست سطح قطعه مات یکدست و زبر می گردد که درجه زبری ایجاد شده بر روی سطح بستگی به جنس و درجه درشتی ساینده مورد استفاده در دستگاه دارد.
  • عملیات گریتینگ که می توان آنرا بوسیله دستگاه های سندبلاست نیز انجام داد سطح قطعه مات و زبر می گردد.
دستگاه-سندبلاست

نکات ایمنی در دستگاه سندبلاست 100 کیلویی

  1. مواد ساینده باید فاقد هر نوع مواد زائدی باشند و برای افزایش دادن کیفیت کار لازم است این مواد دارای اندازه و شکل یکنواختبی باشند .
  2. در زمان اجرای این عملیات باید از ماسک و عینک محافظ و رو پوشهای ضخیم و دستکش مناسب کار استفاده شود زیرا این ذرات از نازل با سرعت زیادی خارج می شوند و در صورت برخورد ان با پوست باعث ساییده شدن پوست میشوند و باعث اسیب می شوند .
  3. فشار هوا برای دستگاه سندبلاست 100 کیلویی در سرعت بالا ۷۰پوندبراینچ میبایست باشد ولی برای فشارهایی که بالاتر هستند از کمپرسورهای هوای صنعتی میبایست استفاده کرد .
  4. در محیطی که عملیات سندبلاست اجرا میشود یک پوشش پلاستیکی در کف ان محل قرار میدهند تا بتوانند این ذرات را مجددا استفاده و جمع اوری کنند و محیط اسان تر تمیز شود .
  5. فاصله ای که دستگاه سندبلاست از سطح باید داشته باشد ۸ الی ۱۲ میباشد .
  6. قبل از اجرای عملیات ناظر سند بلاست باید تمام شیلنگ ها و بست ها و دیگر تجهیزات را بازرسی نماید .
  7. زمانی که فلزات رطوبت دارند عملیات دستگاه سندبلاست 100 کیلویی ممنوع است و در صورتی مواد ساینده هم دارای شبنم یا رطوبت باشند استفاده ان مجاز نیست .

فروشگاه صنعت گستر ایرانیان فروشنده دستگاه سندبلاست 100 کیلویی و در سایزهای مختلف دیگر از سایز 50، 150، 200، 320 و 500 را با قیمت مناسب برای مشتریان گرامی بصورت مستقیم عرضه می نماید. همچنین می توانید با محصولات دیگر ما از جمله محصول پیکور بادی آشنا شوید برای اطلاعات بیشتر می توانید بر روی وبسایت کلیک کنید.

همچنین در مدل های مختلفی هم 100 kg sandblasting machine بفروش می رسد.