» خانه » دستگاه » کارایی دستگاه نقطه جوش

کارایی دستگاه نقطه جوش

کارایی دستگاه نقطه جوش به اتصال دو مفتول یا دو ورق به یکدیگر با استفاده از نقطه جوش انجام می گردد. ورق با ضخامت کم یا مفتول ها قادر به اتصال با دستگاه جوش نیستند؛ زیرا بسیار سخت و موجب خورندگی می گردد. ولی با استفاده از دستگاه جوش نقطه ای ، میزان برق به اندازه و مناسب وارد می گردد. از این رو جوش تمیز و محکمی را شاهد هستیم. اگر دستگاه به درستی تنظیم گردد. موجب می گردد که کارایی کامل و عالی را شاهد باشیم.

کارایی نقطه جوش

همواره برای اتصال دو جسم از روش های اتصال استفاده می نمایند. این اتصال به صورت جوشکاری یا چسبندگی صورت می پذیرد. مهم این موضوع است که دو قطعه مورد نظر به یکدیگر متصل و از استحکام بالایی برخوردار باشد.

کارایی دستگاه نقطه جوش

جوشکاری یک روش برای اتصال اجسام فلزی به شمار میرود. دستگاه های بسیاری در جهت انجام اینکار وجود دارد که یکی از آنان جوشکاری به صورت نقطه ای است.

دستگاه های جوشکاری به صورت خطی شناخته می گردند. وقتی شما قصد جوش دو تیرآهن دارید. اقدام به استارت و تا اتمام الکترود ادامه میدهید. ولی در جوشکاری دو ورق آلومینیوم برای کابینت یا تولیدی های سبد نیز اینگونه نیستند.

بلکه آنان دو قطعه را در یک نقطه به یکدیگر جوش و به نقطه دیگر میروند. اینگونه در نقاط مختلف به یکدیگر متصل و تشکیل یک جسم کاربردی را میدهند.

کارایی دستگاه نقطه جوش

استفاده از دستگاه های دیگر جهت جوشکاری نقطه ای ، فشار زیادی به دستگاه و همچنین عدم کیفیت مناسب را به دنبال دارد. ولی کارایی دستگاه نقطه جوش به خوبی و با سرعت قابل انجام است.

شما یک سبد فلزی جای سیب زمینی پیاز یا بند رخت های مفتولی را مشاهده نمایید. در نقاط مختلف جوش های محکمی انجام گردیده استکه توسط این دستگاه صورت می پذیرد.

اگر دستگاه به خوبی تنظیم گردد از پاشش جلوگیری و موجب جوش محکمی می گردد که فقط با شکستن قادر به جداسازی آن هستید.