» خانه » دستگاه » گیره رو میزی

گیره رو میزی

گیره رو میزی یکی ابزارهای متداول کارگاهی و صنعتی است که برای نگه داشتن و محکم کردن قطعات مختلف در جای خود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیره رومیزی یکی از ابزارهای مهم و پر استفاده در کارگاه‌های مکانیکی، نجاری و … است که کاربرد آن برای نگهداری و ایمن سازی وسایل در محل می‌باشد. گیره‌ها با جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. گیره رومیزی چدنی یا فولادی به جهت آلیاژ به کار رفته در ساخت دارای مقاومت بالایی می‌باشد.

گیره رو میزی

گیره رو ومیزی یکی از متداول ترین و پر استفاده ترین انواع گیره صنعتی است. آلیاژ به کار رفته در ساخت گیره رومیزی از فولاد یا چدن می باشد و به خاطر آلیاژ به کار رفته, این گیره های رومیزی دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد. این گیره صنعتی دارای سایزهای مختلفی میباشد که از 80 میلیمتر تا 200 میلیمتر در سایت رستگار صنعت موجود میباشد. سطح فک گیره رومیزی معمولا آج خورده است تا از سر خوردن قطعه روی کار جلوگیری شود.یکی از دو فک موجود در گیره رومیزی ثابت و فک دیگر متحرک است.

انواع گیره رو میزی

  • گیره موازی
  • گیره آهنگری
  • گیره بغل میزی
  • گیره پایه گردان
  • گیره رومیزی لوله گیره
  • زیر دریل گیره
  • رومیزی پلاستیکی
گیره رو میزی 200 میلی

گیره موازی یکی از پرکاربردترین نوع گیره‌ها است که از یک فک ثابت و یک فک متغیر تشکیل شده است. قسمت انتهایی بسیاری از این گیره‌ها به سندان نیز مجهز هستند. جنس بدنه این گیره‌ها از چدن است تا در برابر ضربه مقاوم باشد. برای جلوگیری از لیز خوردن قطعه، معمولاً سطح فک گیره‌ها به صورت آجدار ساخته می‌شود. این گیره در مقابل ضربه و نیروهای زیاد حساس است و باید از انجام عملیات چکش کاری و خم کاری‌های سنگین روی آن خودداری کرد.


ساختمان گیره آهنگری به گونه‌ای است که می‌تواند نیروهای ضربه‌ای را تحمل کند. این گیره‌ها از جنس مرغوب فولاد ساخته می‌شوند بنابراین برای چکش‌کاری، آهنگری، خم کاری و … مناسب هستند. حرکت فک متحرک گیره آهنگری شعاعی است و به همین جهت کشش‌های فک‌ها در یک فاصله معین با یکدیگر موازی هستند. گیره بغل میزی امکان اتصالات موقت به سطوح مختلف را دارد.

گیره رومیزی

شکل قسمت فوقانی گیره بغل میزی گردان به گیره ثابت شبیه است اما در قسمت پایین آن به جای پایه‌ای که حاوی سوراخ‌هایی برای نصب ثابت روی میز است، یک فک و گیره اضافه قرار گرفته که قابل تنظیم باشد و به هر سطحی متصل شود. این گیره بر روی مکان‌های مختلفی از جمله میز، فلز، چوب، سنگ و سطوح دیگر با ضخامت‌های مختلف قابل نصب است.

گیره بغل میزی ابعاد و جنس‌های متفاوتی دارد و برای کارهای ظریف و کوچک تا سایزهای بزرگ و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیره‌ها در اندازه‌های مختلف موجود هستند، از گیره رومیزی کوچک برای کارهای ظریف‌تر و از مدل‌های بزرگ برای کارهای سنگین که به قدرت بالایی نیاز دارند، استفاده می‌شود.

گیره رو میزی 50 میلی متر

قیمت گیره رو میزی

گیره‌های رومیزی در انواع مختلف و با قیمت گوناگون عرضه می‌شوند. عوامل متعددی از جمله نوع گیره، جنس و کیفیت ساخت، اندازه دستگاه، برند، کشور سازنده و سایر مشخصات فنی و امکانات از جمله داشتن قسمت لوله گیر، سندان، فک پرتابل و پایه گردان بر روی قیمت گذاری این ابزار موثر می‌باشد. هر چه ابعاد این ابزار بزرگ‌تر و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد، اختلاف قیمت بیشتری با سایر مدل‌ها در آن مشاهده می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت صنعت گستر ایرانیان انواع گیره رو میزی ارزان و باکیفیت را با مشخصات فنی و ویژگی‌های ذکر شده مشاهده و بررسی کرده و گیره رومیزی مناسب کار خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

فروشگاه صنعت گستر ایرانیان دارای محصولات و ابزار های مختلفی است که از جمله آن ها تیغ اره نواری ارائه می دهد.